הצרכנים המבוגרים מצביעים ברגליים

קניות לחגים (עדיין) לא באון ליין - הצרכנים המבוגרים מצביעים ברגליים ומעדיפים לרכוש מזון, חומרי ניקוי, אביזרים לבית ומתנות לבני המשפחה בחנויות הפיזיות.


אתר מוטק'ה, הנחשב לפלטפורמה הדיגיטלית המובילה לקהל המבוגר בישראל, יחד עם חברת המחקר והייעוץ השיווקי SeniorMarket ביצעו במהלך אוגוסט האחרון, כחלק משורה של סקרים ומחקרי שוק שמטרתם ללמוד ולחקור את התנהגות הצרכנים המבוגרים, סקר ייעודי שמבקש לבחון את הרגלי הקניות והיקף ההוצאות של הצרכן המבוגר לקראת חגי תשרי.


הצרכנים המבוגרים (מעל גיל 60 ומעלה) מהווים 15% מהאוכלוסייה ומעל ל-27% מכוח הקנייה הבוגר בישראל.

770 מבוגרים ענו לסקר ומתוכם 48% היו בגילאי 60-69 ו 38% בני 70 ומעלה. 69% מהמשיבים ציינו שאלו שמבצעים את הקניות לחג הן נשים.

הממצא המרכזי של הסקר מצביע על כך שהצרכנים המבוגרים עדיין מעדיפים באופן ברור את הקנייה בחנויות הפיזיות ורק 7.8% מהמשיבים ציינו שהם מבצעים רכישות לקראת החגים באונליין.

3 הסיבות החשובות ביותר עבור הצרכנים המבוגרים בבחירת המקום בו הם ירכשו את מוצרי המזון והניקיון לחג הן:

1. המקום שהם רגילים לרכוש בו כל השנה.

2. רשת המזון שנותנת את סל המוצרים הזול ביותר לחג.

3. רשת המזון הקרובה לבית.