קווים לדמותם של הצרכנים המבוגרים

Updated: Oct 24, 2018

כלכלת אריכות החיים נחשבת כיום בעולם לכלכלה השלישית בגודלה אחרי הכלכלה של ארה"ב וסין. והיא מביא עמה את אחת המהפכות הכלכליות הגדולות ביותר של בעידן הנוכחי, המהפכה הצרכנית של הקהלים המבוגרים.

חוקרים רבים מעדכנים את המודלים של המחקר וההבנה כלפי הקהלים המבוגרים. בעוד שבעבר הלא רחוק התפיסה השלטת הייתה כי מגיל היציאה לפנסיה ועד סיום החיים אדם נמצא בקטגורית גיל אחת שאפילו קבלה שם (הגיל השלישי) כיום כבר ברור כי הדבר אינו נכון וכי יש צורך להגדיר מחדש את פילוח הקהלים המבוגרים לקבוצות ולתתי קבוצות בעלי יכולות כלכליות, רצונות וצרכים משתנים. ובעיקר בעלי התנהגות צרכנית חדשה.


ההבנה כי מדובר בקהל צרכני חכם וטכנולוגי יותר, שבניגוד לצעירים לא נולד למהפכה הטכנולוגית של המחשבים, האינטרנט, הסמרטפונים והסייבר אלה גדל אתה, ראה אותה מתפתח ולרוב אף היה שותף פעיל בעיצובה. קהל צרכני דעתני יותר, בעל עצמאות כלכלית גדולה מאשר הייתה לקודמיו עם תפיסת נאמנות חדשה כלפי מוצרים ומותגים.

אין ספק כי כיום הקהלים המבוגרים דומים יותר לאוכלוסייה הכללית ברצונות שלהם. הם כבר לא רוצים שיתייגו אותם, הם רוצים להתלבש כמו כולם, לבלות , לא מפחדים לעסוק בספורט אתגרי, לרכוש רכבים חדשים, לטייל בעולם למקומות אקזוטיים ולבלות במסעדות ובתי קפה נחשבים. הטרנדים של הקעקועים לבני 60 פלוס כבר מזמן